Skip to main content

كلنا بنحب ناخد تان بس من غير ما نتحرق من الشمس وجلدنا يلتهب؛ علشان كدة مهم جدا انك تحرصي على الصن بلوك يوميا في الصيف علشان تحمي نفسك من تأثير أشعة الشمس المضرة سواء في المصيف أو في الروتين اليومي بتاعك. 

دي أفضل أنواع صن بلوك متجربة و عليها آراء كتير كويسة 

لاروش بوزاي

من أول ما طلعت لاروش بوزاي و هى بتسوق لنفسها على أنها ماركة علاجية لمعظم مشاكل البشرة اللي بتعاني منها ستات كتير بأمان  بسعر معقول مقارنة بجلسات العلاج التجميلي في العيادات خصوصا للناس اللي بيفضلوا دايما العلاج في البيت. الصن بلوك بتاعهم كويس جدا و بيحمي من الشمس و رغم انه غالي شوية الا انك هاتكتشفي بنفسك انه يستحق كل جنيه دفعتيه.

فيشي

صن بلوك فيشي من انواع الصن بلوك اللى عليها ريفيوز كويسة و بيحمي من الشمس غير ان ريحته حلوة أوي ومطفي مش بيسبب لمعان للبشرة الدهنية وفي نفس الوقت مابينشفهاش موجود منه كذا نوع علشان يناسب كل نوع بشرة. 

بوباي

في السنين الأخيرة طلعت ماركات مصرية متخصصة بمنتجات للبشرة فعالة جدا و لقت رواج كبير على السوشيال ميديا منهم ماركة بوباي واللي بتقدم منتجات علاجية لكل مشاكل البشرة و الشعر و بأسعار معقولة جدا تناسب أي ميزانية. الصن بلوك بتاعهم كويس أوي و ريفيوز كتير بتقول انه من احسن الأنواع اللي موجودة في السوق غير انه خفيف ومش بيلزق، بينشف بسرعة و مش بيسيب اثار بيضاء اللي بيسببها بعض انواع الصن بلوك.

Leave a Reply