Skip to main content

اندماج شركة أوليكس الهولندية و مجموعة إي إم بي جي الإماراتية شكلت بداية جديدة في أوليكس مصر. كجزء من الصفقة، تتولى مجموعة إي إم بي جي زمام المبادرة في ادارة أوليكس مصر و لبنان و باكستان والإمارات بالإضافة إلى العديد من المنصات الأخرى حول العالم.

لما تولت مجموعة إي إم بي جي إدارة أوليكس مصر (من بين العديد من مواقع الاعلانات المبوبة و العقارات في جميع أنحاء العالم)، كان لازم نعمل تغيير في شكل العلامة التجارية يناسب متطلبات المرحلة الحالية.

استلزم التغيير ده تحديث حاجات كتير في التكنولوجيا اللي بنستخدمها و التقنيات الموجودة جوة المنصة، زي السيرفرات وما شابه ذلك. التغيير ده ماكنش هدفه بس تغيير مظهرنا و شعارنا ولكن لتوفير تجربة مستخدم أسرع وأسهل على تطبيقنا وموقعنا الإلكتروني.

أوليكس هدفها توفير أسس أفضل  للخدمات المستجدة والمميزات القديمة اللي اتحسنت و اللي لسه في مرحلة الإعداد واللي هترفع جودة تجربة المستخدمين و تسهل عليهم التواصل أثناء عمليات البيع و الشراء من خلال أوليكس.

تعتبر البنية التحتية الجديدة  لمنصتنا بداية لحاجات هايلة أوليكس عاوزة تشاركها مع مستخدميها الاوفياء، فا ترقبوا المزيد  من الأخبار عن التحديثات والتجديدات مع أوليكس.

Leave a Reply